A Rhino elektromos csónakmotorok hosszú évek óta bizonyítják a Magyar vizeken való rátermettségüket. Nagyobb típusai bármelyik vizünkön zökkenőmentesen siklatja a teljesítményben megadott össztömeget. A Rhino RVX minden típusán akkumulátor teszter jelzi a pillanatnyi töltöttséget. A Rhino bármely típusát is választja egy strapabíró, hosszú élettartamú, kiváló ár-érték aránnyal bíró elektromos csónakmotort kap, mely megbízhatóan, zökkenőmentesen fogja szolgálni. Minden típusa 12V-os akkumulátorról üzemel.
Elektromos csónakmotorokat az általuk kifejtett tolóerővel jellemezhetjük a legjobban. Ez a tolóerő az az erő, amit az elektromos csónakmotor a propeller segítségével a vízre kifejt. Ez a tolóerő kifejezhető kp-ban és angol mértékegységben - lbs-ben ( 0,451 lbs = 1 kp ). A modellmegjelölésben szereplő szám általában ez a tolóerő kp-ban vagy lbs-ben.
Péládul egy Rhino RVX44 elektromos csónakmotor 44 lbs tolóerővel rendelkezik. Amennyiben az elektromos csónakmotor optimálisan van a csónak tükrére erősítve (propellerkör felső éle 3 ÷ 5 cm-el van a csónak feneke alatt), ez jelenti a maximális sebesség, minimális fogyasztás esetét – vagyis az adott akkukapacitással elérhető max. távolságot.
A Rhino VX elektromos csónakmotorok
Akkumulátorok elektromos csónakmotorokhoz
Használjunk munkaakkumulátorokat, melyek állandó terhelés elviselésére készültek. (Az autó indító akkumulátorok pillanatnyi nagy indítóáramra készültek és megviseli őket a folyamatos terhelés.) Az akkumulátorok töltését Ah (amperóra)-ban adják meg.
Például vegyünk egy 100 AH-as akkumulátort – akkor a rendelkezésünkre álló kapacitás cca. 60 Ah – 65 Ah (ólom/savas akkumulátorokat max. 60-65 %-ban szabad kisütni, ellentétben a Lítium – Mangán akkumulátorokkal, ahol a 80 ÷ 95 %-os kisütés is lehetséges az akkumulátor károsodása nélkül).
Amennyiben csónakunkat egy RVX 34-es elektromos csónakmotorral hajtjuk, annak áramfelvétele 2-es fokozatban cca. 11 Ah, ekkor ebben a fokozatban, állandó üzemben 6 ÷ 6,5 órát hajózhatunk.
Soha ne indítsuk a csónakunkat hajtó elektromos csónakmotort a legmagasabb fokozatban – ez csak az akkumulátor gyors lemerülését eredményezi – például az említett RVX 34-es 5-ös fokozatban gyorsításban képes 40 A-t is felvenni – ez így már csak 1,5 órás üzemet tesz lehetővé az említett RVX 34-es elektromos csónakmotorral.
Általánosságban érvényes szabály, hogy elektromos csónakmotort a saját és az akkumulátor érdekében „félgáz” körül járassunk (hajó úgysem jön „siklásba” ezekkel a teljesítményekkel – nem is ez a cél).
Az elektromos csónakmotorok felszereltsége, változatossága
Propellerek: általában 34 lbs-ig kétlevelűek, méretük: 10” x 3”, 36 lbs felett háromlevelűek, méretük: 10” x 3 ½”
Rögzítésük: nyíróstift + propeller anya
A TERMÉK ESETÉBEN TOVÁBBI KEDVEZMÉNY ÉS A TÚRFISHING PONTOK NEM VEHETŐEK IGÉNYBE!